MO-Vision Consulting

Projecten

Een selectie uit de portfolio van projecten die we gedaan hebben.
Eerst voorbeelden van consulting projecten en dan de marktonderzoeken:

Merkenbeleid

  • Strategisch advies over positionering en merkenclaim
  • Advies omtrent shop-in-shop systemen
  • Strategie advies scooter positionering
  • Merkenlicentie studie
  • Analyse en advies omtrent merkentrouw
  • Business opstart strategie advies
  • Advies over dealer-standaarden waar merkdealers aan zouden moeten voldoen
  • Ontwikkeling van richtlijnen voor showroom design
  • Concurrentie analyse motorfiets merken

Up arrow

Marktstudies en trend onderzoek

  • Studie naar de ouder wordende klantengroepen
  • Markt scan motorboten en buitenboordmotoren
  • Structuuranalyse van de markt voor off-road motoren en toekomstverwachtingen
  • Markt scan quads, analyse van toekomstpotentieel
  • Klantenprofiel en segmentatie, scooter
  • Marktverkenning gemotoriseerde tweewielers Oost-Europa
  • Positionering motorfietsmodellen

Up arrow

Communicatie en reclame adviezen

  • Ontwikkeling van marketing handboek / merk boek
  • Motorolie campagne advies voor reclamebureau
  • Ontwikkeling van persona's die bepaalde klantengroepen typeren
  • Sociale media-strategie advies voor de situatie van 1 merk wat in vele landen actief is
  • Racing PR advies voor reclame bureau
  • Motorbeurs stand evaluatie / sterke en zwakke punten van merken
  • Ontwikkeling van richtlijnen voor beeldmateriaal / look&feel per marktsegment
  • Website evaluatie betreffende inhoud en navigatie
  • Evaluatie van reclame materialen (brochures, video, point-of-sales materiaal) en hoe deze te verbeteren

Up arrow

Dealer netwerk ontwikkeling

  • Online dealer trainingen ontwerpen betreffende de introductie van nieuwe modellen
  • Advies voor dealer standaarden en het monitoren hiervan
  • Showroom inrichting consultancy
  • Evaluatie van effectiviteit van point-of-sales materialen en merk-V.I.-materiaal in winkels

Up arrow

Product ontwikkeling

  • Trend studies als input voor ontwikkeling
  • Creatieve brainstorms voor nieuwe concepten
  • Concept-ontwikkeling voor nieuw model tweewieler
  • Concept evaluaties voor nieuwe types voer-en vaartuigen
  • Design / styling advies gedurende de modelontwikkeling

Up arrow

Marktonderzoek 2016-

  • Klantenprofiel en evaluatie van nieuw geintroduceerde modellen, online, Europa
  • Online onderzoek naar boot aankoop, Frankrijk
  • Dealer enquete betreffende het merk imago, Europa

Up arrow

Marktonderzoek 2011-2015

  • Voorkeur naar motorblokconfiguraties, online, Europa
  • Evaluatie van concept model motorfiets, Frankrijk en Italie
  • Bezit, gebruik en technische voorkeuren betreffende elektrische fietsen, Nederland en Frankrijk
  • Online enquete supersport segment, Europa
  • Motocross persoonlijke interviews, Frankrijk, Italie en U.K.
  • Off-road internet enquete, Duitsland, Frankrijk, U.K., Zweden
  • Mystery shopping, motor- en ATV aankoop, Israel
  • Onderzoek naar gebruikte motorfietsen, Europa
  • Online onderzoek drie-wielige voertuigen, Europa
  • Diverse kleur voorkeur onderzoeken, Europa
  • Beleving en voorkeuren van oudere klanten, Europa
  • Vintage trend onderzoek, Europa
  • Online enquete elektrische motorfietsen, Europa

Up arrow

Marktonderzoek 2006-2010

  • Store audits / Dealer checks product expositie, Frankrijk, Spanje, Duitsland, U.K., Italie
  • Online enquete voor showroombezoek en winkelgedrag, Europa
  • Quad markt expert interviews met dealers, Frankrijk, Duitsland, U.K.
  • Quad bezitters online onderzoek, Europa
  • Focus groups voor nieuw type voertuig, Frankrijk, Italie, Duitsland
  • Schriftelijk onderzoek naar snowmobile gebruik, Zweden
  • Mystery shopping, motorfiets aankoop, 10 landen
  • Evaluatie van nieuw model tweewieler, Frankrijk, Spanje, Italie
  • Desk research naar shopping and klantengedrag in showrooms
  • Data analyse betreffende merkenimago en positionering t.o.v. concurrenten
  • Motocross en Off-road online enquete naar bezit en gebruik, Europa
  • Desk research omtrent starters in de gemotoriseerde tweewielers
  • Online enquete over design en vormgeving

Up arrow

Marktonderzoek 2005 en eerder

  • Evaluatie van brochures door klanten, U.K., Italy, France, Germany
  • Expert - interviews omtrent nieuwe types elektrische vaartuigen
  • Klantentrouw data analyse: welke factoren dragen het meest bij aan klantentrouw
  • Model evaluatie van motorfiets model dat niet succesvol was, Frankrijk en Duitsland
  • Beursenquete (face-to-face) betreffende motorolie
  • Klanten profilering voor motorfiets en scooter modellen
  • Expert interviews over sport communicatie activiteiten

Pijl omhoog



Introductie
Activiteiten
Wij zijn wij?
Pers
Portfolio
Contact
Nederlands English
 
bottom graphics
© MO-Vision Consulting 2003-2018